Blogtour Oversteker: Koninklijke magie van Petra Doom

05-02-2021

Mijn leeservaring!

 Ik las "Overstekers, koninklijke magie" van Petra Doom. 

Over de cover: slechts één woord: prachtig. 

Leeservaring: 

Je kan dit boek niet lezen zonder de eerste twee te hebben gelezen. Dat mag geen probleem zijn want de twee eerste "Overstekers" zijn ook een aanrader. Toch vond ik dit derde deel het beste van de drie. Ik bleef wel verloren lopen in de hoeveelheid personages en de verschillende soorten wezens die aan bod komen. Soms was het best moeilijk om nog te weten wie wat was. 

In dit derde deel kon ik al iets beter volgen, wat het lezen aangenaam maakte. (Je leert snel de belangrijken van de minder belangrijken voor het verhaal te scheiden) Dit derde deel was ook veruit het meest spannende! Het oversteken naar een gevaarlijke wereld, de gevechten, het uiteindelijke verraad... jep, spannend en moeilijk om het boek neer te leggen. 

Kortom een serie die voor de liefhebbers van het genre, een dikke "must" is. 

Mijn enige bedenking was de verhouding tussen de zussen... In vorige delen leken ze eerder kil tegenover elkaar(in de mensenwereld) terwijl ik in dit deel een heel andere "zusterliefde" ondervond. Maar dat terzijde: ik heb genoten van deze serie! Al vraag ik me toch nog een paar dingen af i.v.b. met Westpoort, de portalen en een zekere meneer Fuentes...( maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn eigen fantasie die op hol sloeg! ) 

In alle eerlijkheid, ik ga deze magische wereld missen en ik weet nu al zeker dat deze serie ooit mee op vakantie zal gaan om te herlezen! 

 Patsi.


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin