Blogtour Ravenburcht van Ina De Man

31-10-2020

Korte inhoud:

Als Kaat hoort dat ze haar zomervakantie op de paardenstoeterij van haar oom en tante door moet brengen, is ze daar niet blij mee.  Veel liever was ze met haar ouders meegegaan op hun expeditie naar het Midden Oosten.  Maar als ze voor het eerst  de spookachtige burcht ziet die vlakbij de boerderij ligt, wordt ze nieuwsgierig.  Als ze met haar nichtje Eva niet ver van de burcht het lichaam van een jonge man ontdekt en een geheim document over de burcht vindt, weet Laat dat haar vakantie avontuurlijker zal worden dan verwacht.

Kaat en Eva gaan op onderzoek uit.  Wat huist er in de geheimzinnige burcht, waarvan alleen de toren nog intact is?  Een spook, of is er meer aan de hand?  Al snel beseffen de meisjes dat ze in een gevaarlijke situatie zijn beland.  Alleen vindingrijkheid en koelbloedigheid kan hen hieruit redden.  Lukt het hen het geheim van de burcht te ontsluieren?

Mijn mening:

Avontuur, geschiedenis, heden, dit kom je allemaal tegen in dit jeugdboek van Ina De Man.  Wat het eerste opvalt is dat de avonturiers meisjes zijn en niet zoals vaak jongens wat voor mij zeker een pluspunt is zo spreekt het verhaal zowel jongens als meisjes aan. Door de korte hoofdstukken leest het heel vlot waardoor jeugdige lezertjes die (nog) niet zo graag lezen ook dit boek met plezier kunnen lezen.

Ondanks dat ik een klein beetje ouder ben de dan de doelgroep heb ik toch genoten van dit boek en de avonturen van Kaat en Eva. Als ik vroeger zo'n boeken las wou ik altijd dat ik tijdens de schoolvakantie ook zo'n avontuur zou beleven en dat gevoel kreeg ik nu ook weer.

Wil jij ook weten wat Kaat en Eva zoal beleven tijdens deze vakantie? Bestel dan snel Ravenburcht bij je boekhandel en lezen maar

.Sigrid

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin