Digitale Engel van Marina Theunissen

11-01-2021

Korte inhoud:

Halfnaakt is ze wanneer ze aan de kant van de weg gevonden wordt. Geradbraakt en eindeloos alleen. Het frêle meisje van om en bij de twintig weet zich niets meer te herinneren, ze kan niemand vertellen hoe ze heet.

In het ziekenhuis is ze de lieveling van iedereen. Ze wordt er engel genoemd. Zelfs de professor die haar heeft geopereerd, wil haar zijn gevoelens tonen.

Mijn mening:

Na het lezen van een aantal jeugdverhalen van Marina was ik toch wel benieuwd toen ze zei dat ze aan 'een grote mensen' boek werkte. Voorjaar 2020 kwam daar dan Mathilde en in het najaar van datzelfde jaar Digitale engel.  Heb ze allebei met plezier gelezen maar Digitale engel nog liever dan Mathilde.

Het verhaal van Abigail een zwaar toegetakeld meisje met geheugenverlies las heel vlot en de psychologische spanning bleef het hele verhaal door aanwezig. Ik kon het boek maar moeilijk aan de kant leggen want wou wel weten of haar geheugen terug kwam, of Professor Scoffer echt wel de perfecte echtgenoot is die hij denkt te zijn enz. 

Met dit boek heeft Marina Theunissen wel bewezen dat ze evengoed voor volwassenen als voor kinderen kan schrijven. Ik hoop dat ik nog lang van haar verhalen ga mogen genieten.

Ben jij benieuwd of Abigail haar leven weer op de rails krijgt en of haar geheugen terug komt?  Ga dan snel naar je lokale boekhandel of bestel je boek bij de uitgeverij https://www.devries-brouwers.be

Sigrid


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin