Gebroken nooit verslagen  van Patsi Desiree

04-01-2020

Op 1 januari las ik het boek Gebroken, nooit verslagen van Patsi Desiree

Het boek is verdeeld in 3 stukken, deel 1 vertelt het verhaal van Isla, een jonge dame die van jongs af aan al met wat problemen kampt en plots valt de diagnose borderline en is er zelfs sprake van bipolaire stoornis.  Je leest hier hoe zij met deze diagnose omgaat 

In het tweede deel lees je het verhaal van Pepita, de moeder van Isla, hoe gaat zei om met deze diagnose, wat brengt zo'n diagnose teweeg in de familie van Pepita en Isla. Hoe Pepita met haar eigen demonen vecht om met zichzelf en de situatie in het reine te komen

Deel 3 is het testament van Pepita, wat heeft zei geleerd uit heel deze situatie, wat wil ze zeker doorgeven aan haar kinderen en kleinkinderen en de vrienden die haar het nauwst aan het hart liggen.


Het boek is het ware verhaal van een moeder en dochter, een psychische ziekte en het gevecht om tot een diagnose te komen, overgoten met een beetje fantasy.

Voor mij was het een beetje uit mijn comfortzone.  Maar wat heb ik genoten van dit verhaal, je beseft hoe moeilijk het is om de juiste hulp te krijgen, dat je niet iedereen kan vertrouwen, zelfs niet je eigen familie. Ik heb enorm veel bewondering voor mensen die te kampen krijgen met dit probleem of een ziekte die niet zichtbaar is voor iedereen. 


Sigrid


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin